Steedes en Stadstuinen

Gagelsteede en Stadstuinen Klopvaart en Zuilen

Frisse wind op Stadstuin Zuilen

In 2017 is het beheer van Stadstuin Zuilen aan team Gagelsteede toegevoegd. Na een druk tuinseizoen met veel verschillende nieuwe groepen gebruikers, ontstond er een enthousiaste poule met vrijwilligers die de tuin weer liet en laat bruisen.

Verschuiving van vrijwilligers op Stadstuin Klopvaart

Op Stadstuin Klopvaart kwamen steeds meer buurtbewoners uit aanliggende straten helpen als vrijwilliger. Verschillende nieuwe initiatieven schoten uit de grond, zoals Klopvaart op Stelten. Een prachtig muziekfeest op de tuin; druk bezocht en met een fantastische sfeer. En natuurlijk waren de plantjesruilmarkt en het oogstfeest een groot succes op de tuin.

Gagelsteede

De stadsboerderij staat er na wat kleine opknapbeurten weer wat frisser bij. Van schilderwerk en een nieuw afdak tot het verhuizen van het winkeltje Gagelvers naar het Praathuis. De oude plek van het winkeltje is nu een knusse leeshoek met een Zwerfboekstation en de koffieautomaat.

Nog meer verbonden in de wijk

Gagelsteede is steeds beter bekend in de wijk en bewoners en organisaties wisten ons steeds vaker te vinden voor onze mening of bijdrage. Ook wist men Gagelsteede steeds vaker te vinden als plek om te werken of om een partnerschap mee aan te gaan. Dit alles heeft geleid tot een bijeenkomst
met alle partners om na te denken over de toekomst van Gagelsteede. Wat hebben we nodig om een nog mooiere duurzame locatie neer te zetten? De uitwerking van onder andere deze vraag geven we in 2018 verder vorm in een rapport dat we zullen aanbieden aan de gemeente.