Inkoop

Door het efficiënter laten leveren van goederen hebben we het gebruik van de brandstof voor onze eigen distributie in 2017 met 25% kunnen terugdringen.

RIVM heeft de milieuwinst uitgerekend voor het resultaat van de nieuwe hooi en stro leverancier ten opzichte van de vorige leverancier. Het verschil in milieuwinst heeft er mee te maken dat we met name de offertes beoordeeld hebben op de herkomst van het hooi en stro. Dat komt nu uit de buurt van Utrecht. Dat we bij de beoordeling van de offertes de prijs minder mee hebben laten wegen dan duurzaamheid heeft er in praktijk toe geleid dat we gemiddeld 6000 kg minder CO2 uitstoot voor onze rekening nemen. Dat scheelt zo’n 45% met voorgaande jaren.

Het eindejaarsgeschenk hebben we voor de 2e jaar op rij afgenomen bij U4GG. Zij dragen met deze producten 100% bij aan de Global Goals zoals Utrecht deze wil invullen.

Wij hebben een vaste cateraar gecontracteerd die 100% biologisch, streek- of zelf verbouwd voedsel levert.

Onze klusjesman rijdt niet meer op een scooter maar op een elektrische bakfiets door de stad.

Alle locaties zamelen het bedrijfsafval apart in. Zo wordt papier, PMD, GFT en restafval netjes gescheiden door de medewerkers.

Alle kaas die gebruikt wordt in de kaaslessen is sinds dit jaar biologisch of komt uit de streek. Een lokale kaaswinkel zorgt voor onze bevoorrading.